Οι 3 νέοι σταθμοί του μετρό

  • Δ/ΝΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ / Κ/Ξ SCOTTWILSON RAILWAYS LTD – ΟΜΕΤΕ Α.Ε.

Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό, "Χαϊδάρι - Πειραιάς", αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 km, έξι νέους σταθμούς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Οι σταθμοί "Αγία Βαρβάρα", "Κορυδαλλός" και "Νίκαια", που παραδόθηκαν σε λειτουργία έχουν σχεδιαστεί, με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά. Η παράδοσή τους περίπου 2 έτη νωρίτερα από το σύνολο της επέκτασης έχει σημαντικότατα περιβαλλοντικά οφέλη, όπως μείωση κυκλοφορίας Ι.Χ. οχημάτων κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως. Η αντίστοιχη μείωση των Ι.Χ. οχημάτων με την ολοκλήρωση της επέκτασης υπολογίζεται να ανέλθει στις 23.000 και των εκπομπών CO2 στους 120 τόνους ημερησίως. Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος" θα διαρκεί μόλις 55 λεπτά, προσδίδοντας ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη.
Το φυσικό φως, το οποίο διαχέεται στους εσωτερικούς χώρους μέσω των ειδικών κατασκευών και τα υλικά των τελειωμάτων συμπληρώνουν αρμονικά τα αρχιτεκτονικά στοιχεία, δημιουργώντας μια σύγχρονη εικόνα και καθιστώντας τους σημεία αναφοράς για τις συνοικίες της δυτικής Αττικής.
Οι πλατείες, που αποκαταστάθηκαν μετά τη χωροθέτηση των σταθμών και κατόπιν γόνιμου διαλόγου ανάμεσα στην Αττικό Μετρό, στον ανάδοχο του έργου και στις αντίστοιχες τεχνικές υπηρεσίες των δήμων, είχαν στόχο την καλύτερη λειτουργική και αισθητική ένταξη των προσβάσεων των σταθμών στον ιστό της πόλης. Τέλος, η έκθεση αρχαίου ευρήματος αναβαθμίζει το σταθμό Αγ.Βαρβάρας μετατρέποντας τη διαδρομή σε ένα σύντομο ταξίδι στο χρόνο.
Υλικά
Εσωτερικά και εξωτερικά των σταθμών χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονα υλικά τοποθετημένα με σύγχρονες μεθόδους. Για τις επενδύσεις τοιχίων και τοίχων στους δημόσιους χώρους ενδεικτικά χρησιμοποιήθηκαν πλάκες γρανίτη αναρτημένες σε γαλβανισμένο μεταλλικό σύστημα στήριξης με ανοξείδωτα αγκύρια με επιφάνειες γυαλιστερές και φλογισμένες, διάτρητα και μη διάτρητα καμπύλα και μη γαλβανισμένα μεταλλικά πετάσματα βαμμένα με ηλεκτροστατική βαφή με διάτρηση 15% - 50% (και σύμφωνα με την ακουστική μελέτη), επένδυση με φύλλα ανοξείδωτου χάλυβα, επιμελημένη επιφάνεια εμφανούς σκυροδέματος με τελείωμα τύπου reckli με ελαστότυπο και βαφή, επιχρισμένο ή ανεπίχριστο σκυρόδεμα με αντικονιακή επεξεργασία, ακρυλική βαφή και αντιgraffiti, πετάσματα από υαλοπίνακα ασφαλείας 16 mm, ανοξείδωτες περσίδες, στηθαίο - κιγκλίδωμα από υαλοπίνακες ασφαλείας 5+5 mm σε σύστημα σημειακής στήριξης από ανοξείδωτο χάλυβα και ανοξείδωτο χειρολισθήρα, πυράντοχα υαλοπετάσματα σε σύστημα στήριξης από ανοξείδωτο χάλυβα.
Για τις επενδύσεις δαπέδων σε δημόσιους χώρους χρησιμοποιήθηκαν πλάκες γκρι και κόκκινου γυαλισμένου γρανίτη με αντιολισθητική επιφάνεια, πλάκες γκρι φλογισμένου γρανίτη και πλάκες γρανίτη εγχάρακτες 40 × 40 × 3 (cm) προς διαμόρφωση διαδρομών για άτομα με προβλήματα στην όραση.
Οι οροφές επενδύθηκαν με διάτρητα, καμπυλωμένα ή μη, βαμμένα με ηλεκτροστατική βαφή, μεταλλικά πετάσματα με ηχομονωτικό πάπλωμα και πετροβάμβακα 3 cm σύμφωνα με την ακουστική μελέτη.
Στο επίπεδο οδού-πλατείας ενδεικτικά χρησιμοποιήθηκαν φυσικές χτενιστές πλάκες μαρμάρου τύπου Καβάλας με ειδική αντιρρυπαντική επεξεργασία, φυσικός κυβόλιθος με αντοχή σε μεγάλες θερμοκρασιακές μεταβολές, εγχάρακτες λιοτριμμένες και λείες ψυχρές τσιμεντόπλακες, πλάκες φλογισμένου γρανίτη με αντιρρυπαντική επεξεργασία και εγχάρακτες τσιμεντόπλακες προς διαμόρφωση διαδρομών για άτομα με προβλήματα στην όραση.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Α. ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΣ & ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ:
Δ/ΝΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ / Κ/Ξ SCOTTWILSON RAILWAYS LTD – ΟΜΕΤΕ Α.Ε.
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΜΕΛΕΤΗΣ & ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ:
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ: ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΟΜΕΤΕ Α.Ε.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΡΟΒΕΛΕΓΓΙΟΣ
Β. ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ: ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ / ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ:
ΜΑΡΙΑ ΜΑΓΓΙΩΡΟΥ (ΣΤΑΘΜΟΙ ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΚΑΙ ΝΙΚΑΙΑ)
ΑΘΗΝΑ ΜΑΛΛΙΑΡΗ (ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ)
ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΑΝΑΔΟΧΟΥ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ:
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ:
ΜΕΤΕ-ΣΥΣΜ Α.Ε. (ΦΑΙΔΡΟΣ ΑΥΔΗΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ)
ΣΤΑΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ:
DENCO ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ Α.Ε.
EΡΓΑ ΑΝΤΙΣΤΗΡΙΞΗΣ:
OBERMEYER PLANEN + BERATEN GmbH.
ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ:
ΜΙΧΑΗΛ ΑΦΤΙΑΣ - ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ Ε.Ε. "ΥΔΡΟΝΟΜΗ Ε.Ε."
Η/Μ ΜΕΛΕΤΕΣ:
ΤΡΙΕΔΡΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΙΚΗμ& ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ - ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ
(Γ. ΕΥΘΥΜΙΑΤΟΣ, Χ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ)
ΜΕΛΕΤΗ ΑΕΡΙΣΜΟΥ ΣΗΡΑΓΓΩΝ:
ΟΤΜ Α.Ε.
ΜΕΛΕΤΗ ΕΠΙΔΟΜΗΣ ΣΣΕ:
ΜΕΘΟΔΟΣ Α.Ε. & ΣΠΥΡΟΣ ΑΡΣΕΝΗΣ
ΜΕΛΕΤΕΣ ΘΟΡΥΒΟΥ & ΔΟΝΗΣΕΩΝ:
Κ. ΒΟΓΙΑΤΖΗΣ
ΜΕΛΕΤΕΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ:
ΟΔΟΣΗΜΑΝΣΗ - Κ. ΧΡΟΝΗΣ Α.Β.Ε.Ε.
ΜΕΛΕΤΕΣ ΦΥΤΕΥΣΗΣ - ΑΡΔΕΥΣΗΣ:
ΒΑΣΙΛΗΣ Β. ΑΛΗΓΙΑΝΝΗΣ - ''ΓΑΙΟΡΑΜΑ''
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ MΕΛΕΤΩΝ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΛΟΜΑΛΛΟΣ
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΑΓΩΓΟΥ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΛΑΣ
Γ. ΕΠΙΒΛΕΨΗ ΕΡΓΟΥ:
Δ/ΝΣΗ ΕΡΓΩΝ ΓΡΑΜΜΗΣ 3
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ:
ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.
ΑΝΑΔΟΧΟΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ:
J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. / GHELLA SPA / ALSTOM TRANSPORT S.A.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΡΓΟΥ:
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3, ΤΜΗΜΑ "Χαϊδάρι - Πειραιάς": 730.000.000 €
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:
AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΜΕΛΕΤΩΝ
(ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ, ΑΘΗΝΑ ΜΑΛΛΙΑΡΗ)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:
ΠΥΓΜΑΛΙΩΝ ΚΑΡΑΤΖΑΣ, ΣΑΒΒΑΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝΟΣ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας, Κορινθία

Μουσείο Περιβάλλοντος Στυμφαλίας, Κορινθία

Το μουσείο χτίστηκε στην απότομη πλαγιά ενός λόφου και περιλαμβάνει εκθέματα που σχετίζονται με την ιστορία και το οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής. Οι δύο ενότητες οργανώνονται σε παράλληλες ζώνες εκατέρωθεν…
Γρυπάρειο πολιτιστικό κέντρο στη Μύκονο

Γρυπάρειο πολιτιστικό κέντρο στη Μύκονο

Το ειδικό αυτό κτίριο, μοναδικό ως λειτουργία στο νησί της Μυκόνου, θα έπρεπε όχι μόνο να ανταποκρίνεται στα προβλεπόμενα των ειδικών διαταγμάτων, αλλά παράλληλα να αποκτήσει μια ιδιομορφία, ώστε η…

"Learning niche", κέντρο ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Κύπρο

H συνθετική διαδικασία καθορίστηκε από τη μελέτη της επιθυμητής κοινωνικο-χωρικής δομής, ανάγοντας ωστόσο την έννοια του προγράμματος από το λειτουργικό στο βιωματικό προσδιορισμό του. Η κυριότερη προγραμματική ανάγκη αφορούσε στη…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.