Γραφεία εταιρείας έρευνας αγοράς στην Αθήνα

Η απλή δομή της δυναμικά αναπτυσσόμενης εταιρείας Pollfish, που βασίζεται σε μια φιλική και νεανική ατμόσφαιρα χωρίς ιεραρχικά προσχήματα και διαρθρώσεις, ώθησε τους αρχιτέκτονες του έργου στην κεντρική ιδέα της οργάνωσης του χώρου γραφείων με ασύμμετρους, ξύλινους, γλυπτικούς όγκους, με τη μορφή containers. Στον ενιαίο χώρο των 300 m², ζητήθηκαν μεγάλα γραφεία για συνεργασία, μικρότερα για ηχητική απομόνωση και ένας ευέλικτος χώρος κινήσεων και διαλείμματος.
Μια τεθλασμένη γραμμή που αναπτύσσεται κατά μήκος των περιμετρικών υαλοστασίων, ορίζει τέσσερα μεγάλα γραφεία συνεργασίας. Οι χώροι που προκύπτουν έχουν διαφορετική γεωμετρία, διαφορετικές φυγές και ελεύθερη θέα προς την πόλη, ενώ οι εσοχές ανάμεσα τους αξιοποιούνται ως καθιστικά. Απέναντι από τους ξύλινους όγκους των γραφείων, στο μικρότερο ορθογώνιο όγκο, οργανώνονται τρία μικρότερα γραφεία τηλεδιασκέψεων και ηχητικής απομόνωσης (skype rooms).
Ο ενδιάμεσος χώρος που προκύπτει παραμένει ελεύθερος και ευέλικτος για διάφορες λειτουργίες: ως χώρος εισόδου και κινήσεων, ως χώρος εκτόνωσης και διαλείμματος, ακόμη και για μεγαλύτερες συγκεντρώσεις και πάρτι, ενώ ενοποιείται με τον υπόλοιπο κοινόχρηστο χώρο τραπεζαρίας και κουζίνας. Τα δύο κεντρικά υποστυλώματα στο χώρο μεταξύ των γραφείων, χρησιμοποιούνται ως στήριξη ενός ευθύγραμμου, ξύλινου πάγκου προσωρινής εργασίας. Τρεις μικροί ξύλινοι όγκοι ορίζουν το χώρο της κουζίνας- τραπεζαρίας και συγχρόνως καλύπτουν από πίσω τους ηλεκτρομηχανολογικούς πίνακες και την πόρτα που οδηγεί στους χώρους υγιεινής.
Με τις παραπάνω χειρονομίες δημιουργήθηκε ένας ευέλικτος γραφειακός χώρος, όπου οι εργαζόμενοι μοιράζονται τους χώρους γραφείων ελεύθερα, επιλέγοντας κατ' ουσία αν θα δουλέψουν ατομικά, σε μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες.
Βασικό ζητούμενο κατά το σχεδιασμό και την επιλογή υλικών, υπήρξε ο χαμηλός προϋπολογισμός. Για τις επενδύσεις επιλέχτηκε ένα οικονομικό και εύκολο στην τοποθέτηση του υλικό, η δομική ξυλόπλακα osb. Επενδύει όλα τα εγκάρσια χωρίσματα και οροφές, δίνοντας συνέχεια και ομοιογένεια στους χώρους των γραφείων. Τα λευκά εγκάρσια χωρίσματα που διακόπτουν τις ξυλεπενδύσεις, κατασκευασμένα από κατάλληλο υλικό, λειτουργούν ως επιφάνειες γραφής και προβολών.
Για τα δάπεδα επιλέχθηκε μοκέτα σε 2 αποχρώσεις, ανάλογα με τη λειτουργία του χώρου: σκούρο γκρι στους γραφειακούς χώρους και φωτεινό πράσινο στον ενιαίο, ενδιάμεσο χώρο. Λόγω περιορισμένου ύψους αλλά και πρόθεσης, η οροφή από μπετόν και όλα τα ηλεκτρομηχανολογικά περάσματα, παραμένουν εμφανή στο μεγαλύτερο μέρος του χώρου και βάφονται στο ίδιο σκούρο γκρι χρώμα. Για το φωτισμό επιλέχθηκαν σποτ οροφής για τον ενδιάμεσο χώρο και γραμμικά εξωτερικά φωτιστικά στα γραφεία. Σημειακά ο φωτισμός ενισχύεται με κρεμαστά φωτιστικά, όπως στην τραπεζαρία και στον πάγκο του κεντρικού χώρου.
Στις προσόψεις των γραφείων η χρήση γυάλινων διαχωριστικών επιτρέπει την οπτική επικοινωνία και φυσικό φωτισμό όλων των χώρων.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Αρχιτεκτονική μελέτη: A2 architects - Σωτήρης Ανυφαντής, Σοφία Ζιώγα
Υπεύθυνος μελέτης: Σωτήρης Ανυφαντής
Ομάδα μελέτης: Σωτήρης Ανυφαντής, Σοφία Ζιώγα, Νίκος Ιωάννου
Επίβλεψη: Σωτήρης Ανυφαντής, Σοφία Ζιώγα
Ιδιοκτήτης: Pollfish
Συνολική επιφάνεια: 300 m²
Χρόνος μελέτης: 2015
Χρόνος αποπεράτωσης: 2015
Φωτογραφίες: Παναγιώτης Βουμβάκης

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Ιδιωτικό φροντιστήριο στην Κύπρο

Ιδιωτικό φροντιστήριο στην Κύπρο

Η διαδικασία σχεδιασμού ενός εκπαιδευτικού έργου είναι πάντοτε μια πρόκληση. Στο συγκεκριμένο έργο, οι ιδιοκτήτες είναι τέσσερις νέοι και φιλόδοξοι καθηγητές. Η τοποθεσία βρίσκεται στο χωριό Δευτερά, ένα ημιαστικό περιβάλλον…
Γυμναστήριο

Γυμναστήριο "icon fitness" στην Πάτρα

Το κτίριο Μαραγκόπουλου, το οποίο βρίσκεται στο κέντρο της Πάτρας, κτίστηκε το 1915, είναι διατηρητέο και αποτελεί ενδιαφέρον δείγμα "εκλεκτικιστικής" αρχιτεκτονικής των πρώτων δεκαετιών του 20ου αιώνα, με πολλά μορφολογικά…
Διαμόρφωση εμπορικού καταστήματος στη Θεσσαλονίκη

Διαμόρφωση εμπορικού καταστήματος στη Θεσσαλονίκη

Χωροθετημένο στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην οδό Μητροπόλεως, το νέο κατάστημα "Cookshop" προβάλλει μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση της αλυσίδας καταστημάτων. Η ανάδειξη της εταιρικής ταυτότητας του brand επιτυγχάνεται μέσω ποικίλων…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.