"Γεύση to go" drive through κατάστημα στα Φάρσαλα

Το αρχιτεκτονικό μας γραφείο ανέλαβε τον σχεδιασμό και υλοποίηση του τρίτου σημείου εξυπηρέτησης "Γεύση to go" επισιτιστικής αλυσίδας καταστημάτων σε μία από τις κύριες οδούς για είσοδο-έξοδο στην πόλη των Φαρσάλων. Η ιδέα και η υλοποίηση αυτού του drive through καταστήματος γεννήθηκαν στην καρδιά της covid-19 εποχής το οποίο είχε καταλυτικό ρόλο από το πρώτο κιόλας στάδιο της μελέτης.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ογκοπλασία των όψεων και την ανύψωση του καταστήματος καθώς ο βασικός στόχος ήταν το κατάστημα να διακρίνεται σε απόσταση από τους πεζούς και τα οχήματα τα οποία είναι το κοινό που κατά βάση εξυπηρετεί. Αυτό επιτεύχθηκε αφενός με την ανοδική πορεία του πλάγιου στηθαίου όσο προχωράμε προς την κύρια όψη και αφετέρου με την δημιουργία της εξωτερικής καμάρας που καταλήγει στην επιγραφή. Στην πλάγια όψη του κτηρίου παρουσιάζονται ελκυστικά και ξεκάθαρα, με αφαιρετικές pvc κατασκευές, οι παροχές του καταστήματος ώστε να διακρίνονται ακόμα και από τον πιο βιαστικό περαστικό.
Ο εξωτερικός χώρος μπροστά από το κατάστημα, στο σημείο όπου υπάρχει το πλατύ πεζοδρόμιο, εμπλουτίστηκε με την κατασκευή ενός φωτιζόμενου stand για ολιγόλεπτες στάσεις περαστικών που θέλουν να απολαύσουν τα προϊόντα με μία γεύση κανονικότητας αλλά ταυτόχρονα και με τη σχετική ασφάλεια. Για να γίνει πιο εύκολη και γρήγορη η εξυπηρέτηση των διερχόμενων οχημάτων-χωρίς να επηρεάζεται η κυκλοφορία στη συγκεκριμένη πολυσύχναστη οδό-έχει δημιουργηθεί μία λωρίδα παράκαμψης ανάμεσα από το κατάστημα και το πεζοδρόμιο ώστε κάποιος να μπορεί να εξυπηρετηθεί ακόμα και μέσα από το όχημά του.
Προχωρώντας προς το εσωτερικό, ο προσανατολισμός της ανοιγόμενης τζαμαρίας, της ραφιέρας αποθήκευσης και της εξωτερικής προέκτασης του πάγκου εξυπηρέτησης έχει στραφεί με κλίση προς τα διερχόμενα οχήματα για άμεση οπτική επαφή με το δρόμο. Οι βοηθητικοί χώροι φιλοξενούνται στο πίσω μέρος του καταστήματος και διαχωρίζονται από τον κυρίως χώρο με τοίχο και κουφώματα ντυμένα με κάθετες ξύλινες πήχεις για να επιτευχθεί το αποτέλεσμα της ενιαίας επιφάνειας με «κρυφά» ανοίγματα. Στον χώρο εξυπηρέτησης απέναντι από τον πάγκο πώλησης φιλοξενούνται ράφια για έκθεση επιλεγμένων τοπικών προϊόντων που κάποιος μπορεί να προμηθευτεί.
Τόσο η εξωτερική όσο και η εσωτερική μελέτη φωτισμού πραγματοποιήθηκε με πρωταρχικό στόχο την ανάδειξη των παροχών και των διαθέσιμων προϊόντων καθώς και των ανάγλυφων υφών και ιδιαίτερων χρωματισμών που τα περιβάλλουν. Τα κρεμαστά φωτιστικά που χρησιμοποιήθηκαν πάνω από τις βιτρίνες έκθεσης ξεχωρίζουν για τη δυναμική τους παρουσία και ενσωματώνονται στο χώρο χάρη στις ξύλινες κατασκευές οροφής που τα περιβάλλουν συνθέτοντας ένα σχήμα κυψέλης σύμβολο της εργατικότητας, μίας από τις βασικές αρχές της εταιρικής ταυτότητας των καταστημάτων. Τα υλικά που εφαρμόστηκαν αλλά και ειδικότερα τα επιχρίσματα των οποίων οι αποχρώσεις προέκυψαν από την επεξεργασία φυσικών έγχρωμων πετρωμάτων ενισχύουν την ενιαία αίσθηση και χωρίς ψεγάδια τοιχοποιία πάντα με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο περιβάλλον.
Η επιλογή των υλικών που πλησιάζουν φυσικές υφές και των ιδιαίτερων αποχρώσεων έγινε με βάση την ανάδειξη της εταιρικής ταυτότητας σε αρμονία με το σύγχρονο design που είναι έτοιμο να υπηρετήσει τις ανάγκες μίας νέας τάξης πραγμάτων.

 

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Αρχιτεκτονική μελέτη & σχεδιασμός:
Ground Plan
Ομάδα μελέτης:
Θεόδωρος Αρσενόπουλος & Θεοδώρα Σαατσάκη
Επίβλεψη:
Ground Plan
Τοποθεσία:
Φάρσαλα
Συνολικό εμβαδό κτιρίου:
31,22 m²
Χρόνος μελέτης & κατασκευής:
2021
Φωτογραφίες:
Lightroom Studio – Αρσενόπουλος Ιωάννης

 

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

"Chic Essence" κατάστημα αρωμάτων & showroom με αιθέρια ροή και σύγχρονη προσέγγιση στη Λάρισα

Το "Chic Essence", είναι ένα κατάστημα αρωμάτων στο κέντρο της πόλης της Λάρισας. Το αρχιτεκτονικό γραφείο Ground Plan ανέλαβε τον σχεδιασμό του δεύτερου στη σειρά καταστήματος του κέντρου, εστιάζοντας στην…
''Chiotis Ottica'' κατάστημα οπτικών

''Chiotis Ottica'' κατάστημα οπτικών

Βασικό στόχο του σχεδιασμού αποτέλεσε η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας αριστοκρατικής κομψότητας με μινιμαλιστικό ύφος και αφαιρετικά στοιχεία. Βασικό ζητούμενο το προϊόν να αποτελεί κύριο στοιχείο στον χώρο χωρίς να παρακάμπτεται…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.