Χαρτοπωλείο στο Βερολίνο

Πρόκειται για ένα κατάστημα με γιαπωνέζικα χαρτιά και αντικείμενα χαρτιού. Αποτελεί την επέκταση ενός υφιστάμενου καταστήματος με είδη γραφικής ύλης και χαρτικών στον ίδιο δρόμο αλλά σε άλλο κέλυφος, στην περιοχή Mitte του Βερολίνου. Το νέο κατάστημα στεγάζεται σ’ ένα ιστορικό κτίριο της περιοχής (του τέλους του 19ου αι.), με διατηρητέα πρόσοψη.
Ένα πλέγμα γραμμικών ξύλινων στοιχείων, διαφορετικών διατομών, αποτέλεσε τη βασική ιδέα για την επίλυση όλων των κατασκευαστικών, λειτουργικών και αισθητικών αναγκών. Η διαμόρφωση των κόμβων, χωρίς τη χρήση μεταλλικών συνδέσμων, σε συνδυασμό με τις οριζόντιες και κάθετες επιφάνειες από κόντρα πλακέ πεύκης (τύπου Seekiefer), εξασφάλισε την ακαμψία της κατασκευής.
Η δυσκολία ανάρτησης από την οροφή ήταν καθοριστική για τη συγκεκριμένη σχεδιαστική επίλυση. Το μορφολογικό λεξιλόγιο που χρησιμοποιήθηκε βασίστηκε σ’ ένα θέμα με τις παραλλαγές του. Η απόφαση να εξυπηρετηθούν διαφορετικές ανάγκες ανάδειξης αντικειμένων προς πώληση, χωρίς να αλλοιωθεί η βασική λογική στη διαμόρφωση των κόμβων, ήταν εμφανής από τις πρώτες κιόλας σχεδιαστικές αναζητήσεις.
Η ανάπτυξη αυτού του ασύμμετρου ξύλινου πλέγματος σε όλο το κατάστημα, δίνει την αίσθηση ενός ελαφρού αυτόνομου συστήματος, το οποίο συνυπάρχει με το ιστορικό κέλυφος. Η αίσθηση μιας κρυμμένης ενότητας που διαπερνά την πολυπλοκότητα των φαινομένων στους ιαπωνικούς κήπους Ζεν, ήταν ένα στοιχείο έμπνευσης για τη συγκεκριμένη συνθετική προσέγγιση. Τα γιαπωνέζικα λεπτεπίλεπτα χαρτιά και τα χάρτινα αντικείμενα αναδεικνύονται μέσα σε αυτό το προσεκτικά κατασκευασμένο «ξύλινο ικρίωμα» που διατρέχει όλο το χώρο και τον ενοποιεί.
Όπως στη γιαπωνέζικη ζωγραφική με την τεχνική της ξεβαμμένης μελάνης εγκλωβίζεται το άμεσο και το αυθόρμητο της στιγμής, έτσι και εδώ γίνεται προσπάθεια, μέσω της κατασκευής, να εγκλωβιστεί-αναδειχθεί η ιδιαίτερη ποιότητα των προϊόντων. Τα ξύλινα πηχάκια εκτείνονται περισσότερο από το απαραίτητο, δημιουργώντας αυτή την αίσθηση της ξεβαμμένης μελάνης στον τρισδιάστατο χώρο.
Ο ειδικός σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων είναι αναπόσπαστο μέρος της σύνθεσης και εντάσσεται λειτουργικά και αισθητικά στο πλέγμα των γραμμικών ξύλινων στοιχείων. Οι λαμπτήρες που χρησιμοποιήθηκαν είναι λινέστρες LED
Μελετήθηκαν οι παραδοσιακές γιαπωνέζικες ξυλοδεσιές, καθώς και οι κόμβοι στα έπιπλα του G. Rietveld, προκειμένου να γίνει μια δημιουργική ανασύνθεση αυτής της πολύτιμης γνώσης.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου

Μελέτη: YOLKSTUDIO_Μανώλης Ηλιάκης,
Συνεργάτες: Μαρία Ρεμούνδου, Daniel Kru00fcger
Κατασκευή: Daniel Kru00fcger
Διεύθυνση: Mulackstrasse 26,  Berlin Mitte
Εμβαδόν: ~23 m²
Μελέτη: Αύγουστος-Σεπτέμβριος 2014
Υλοποίηση: Οκτώβριος 2014
Φωτογραφίες: Pascal Rohu00e9, Μανώλης Ηλιάκης

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Εσωτερική διαρρύθμιση οδοντιατρείου

Εσωτερική διαρρύθμιση οδοντιατρείου

Μορφολογία εμπνευσμένη από την οδοντοστοιχείαΤο έργο αφορά στη μετατροπή ενός χώρου γραφείων σε κέντρο ολοκληρωμένων οδοντιατρικών υπηρεσιών. Το κτιριολογικό πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο εξεταστήρια, δύο εργαστήρια, ένα ακτινολογικό, το γραφείο των…
Περίπτερο έκθεσης αυτοκινήτων στο Λαύριο

Περίπτερο έκθεσης αυτοκινήτων στο Λαύριο

Το περίπτερο της Lancia στην έκθεση “Exclusive Yachting 2002” είχε την ιδιαιτερότητα της παρουσίας μιας μάρκας αυτοκινήτων σε έναν εκθεσιακό περίγυρο που αφορούσε σκάφη ιδιαίτερα υψηλών απαιτήσεων και μάλιστα, για…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.