Ανακαίνιση ζαχαροπλαστείου Plaisir στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης

Το κατάστημα Plaisir βρίσκεται στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης και είναι το πρώτο στο οποίο εφαρμόζεται μια νέα εταιρική ταυτότητα των ιστορικών καταστημάτων. Στόχος του σχεδιασμού ήταν η ενίσχυση του τοπικού χαρακτήρα του καταστήματος, η ανάδειξή του σε σημείο συνάντησης της γειτονιάς, και η ένταξή του στην πορεία των περαστικών όλων των ηλικιών, πεζών και οδηγών για καφέ και πρωινό.
Η εσωτερική διαρρύθμιση τροποποιήθηκε έτσι ώστε να εξυπηρετείται το περαστικό, πρωινό κοινό στο μπροστινό τμήμα του καταστήματος, ενώ το καθιστικό συγκεντρώνεται στο υπόλοιπο μισό του. Στο βάθος τοποθετείται ανοιχτό παρασκευαστήριο, με εμφανή εξοπλισμό. Η πλαϊνή πλευρά αποδίδεται αποκλειστικά στους καθήμενους.
Η βασική σχεδιαστική χειρονομία ήταν η σύνθεση μιας νέας παλέτας υλικών και χρωμάτων με σκοπό την ανανέωση της φυσιογνωμίας των Plaisir. Λευκό ελληνικό μάρμαρο, μέταλλο χρωματισμένο με υπόχρυση, ματ βαφή, ένα ιδιαίτερο γαλάζιο, ξύλινο δάπεδο είναι τα νέα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν. Το στοιχείο της καμπύλης γεωμετρίας εφαρμόζεται στους μαρμάρινους πάγκους, στα μεταλλικά κουφώματα στην όψη και στην οροφή.
Η δημιουργία μιας νέας εταιρικής ταυτότητας για το Plaisir βασίστηκε στον συνδυασμό υλικών σκληρών ή μαλακών, εύπλαστων ή δύσπλαστων, επεξεργασμένων ή ανεπεξέργαστων μέσω μιας γεωμετρίας που βασίζεται σε βασικά γεωμετρικά σχήματα όπως η καμπύλη, η ευθεία, το επίπεδο, σε ένα σύνολο. Το μέταλλο εισχωρεί στο μάρμαρο, το μάρμαρο σταθεροποιείται σε μεταλλικές ράβδους, το γυαλί "κυλιέται" σε μεταλλικές ράγες. Το χρώμα χρησιμοποιείται για να δηλώσει υλικότητα αλλά και να οριοθετήσει το χώρο.

Στοιχεία έργου:

Aρχιτεκτονική μελέτη - επίβλεψη: Urban Soul Project
H/M μελέτη :Πολυζώης Tζιώγας
Tεχνική εταιρεία κατασκευής: Urban Soul Project
Tοποθεσία: Πανόραμα, Θεσσαλονίκη
Συνολικό εμβαδό κτιρίου: 175 m2
Xρόνος μελέτης: Σεπτέμβριος 2015
Xρόνος κατασκευής: Οκτώβριος 2015
Φωτογραφίες: Στέφανος Τσακίρης

 

Image Gallery

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Κατάστημα σουπερμάρκετ στην Κηφισιά

Κατάστημα σουπερμάρκετ στην Κηφισιά

Η βασική ιδέα του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ήταν να διαφοροποιηθεί η έννοια του σουπερμάρκετ όπως έχει επικρατήσει σήμερα, δηλαδή κτίρια σαν μεγάλα κουτιά με μεγάλους και αδιάφορους διαδρόμους. Οι αρχιτέκτονες επιδίωξαν…
Grigio concept store: Ένα κατάστημα - πολυχώρος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Grigio concept store: Ένα κατάστημα - πολυχώρος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης

Το κατάστημα μετακόμισε πρόσφατα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, αποκτώντας νέα όψη και ταυτότητα. Βασικός στόχος ήταν η δημιουργία ενός πολυχώρου, ο οποίος να προσφέρει μια καινούρια εμπειρία αγορών. Στον εσωτερικό…
Κτίριο έκθεσης αυτοκινήτων

Κτίριο έκθεσης αυτοκινήτων

Έπειτα από τον οραματισμό για την δημιουργία ενός κτιρίου – τοπόσημο – για την περιοχή, το επόμενο βήμα ήταν η ανάθεση μιας ολοκληρωμένης μελέτης σε μια ομάδα ανθρώπων με πολύχρονη…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.