Το κτίριο της ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Λεωφόρο Συγγρού αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κτίρια της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής και χαρακτηριστικό δείγμα βιομηχανικού κτιρίου. Κατασκευάστηκε από τον Κάρολο Φιξ το 1893 και στα μέσα της δεκαετίας του 1950, η ριζική ανακαίνιση - ανακατασκευή του ανατίθεται στον αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτο (1926-1977). Από το Δεκέμβριο του 1994 περιήλθε, με αναγκαστική απαλλοτρίωση, στην ιδιοκτησία της Αττικό Μετρό Α.Ε. Το Δεκεμβρίου του 2002 έγινε προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, με κλειστή διαδικασία σε δύο στάδια, για την ανάθεση με σύμβαση έργου της εκπόνησης της μελέτης του ΕΜΣΤ. 
Οι δυο όψεις του κτιρίου επί της λεωφόρου Συγγρού και της οδού Αμ. Φραντζή, χαρακτηρίστηκαν διατηρητέες, με την έννοια ότι τα στοιχεία των όψεων όφειλαν να επισκευαστούν, έτσι ώστε η διάταξη πλήρων - κενών, το υλικό τελειώματος των τοίχων, η αρμολόγηση και η διαίρεση των υαλοστασίων να διατηρηθούν.
Στο κτίριο διαμορφώνονται εκθεσιακοί χώροι, χώροι εργαστηρίων, αρχείων και διοίκησης και χώροι κοινόχρηστων λειτουργιών (χώροι κυκλοφορίας του κοινού, κατάστημα, μπαρ, εστιατόριο, βιβλιοθήκη, χώρος εκδηλώσεων). Οι εκθεσιακοί χώροι για τις περιοδικές και μόνιμες εκθέσεις καταλαμβάνουν το τμήμα του κτιρίου, που προσφέρει τα μεγαλύτερα ανοίγματα με κάνναβο υποστυλωμάτων.Το κτίριο αποτελείται από τους υπόγειους χώρους, το ισόγειο, τον ημιώροφο, τους τρεις ορόφους και τον τέταρτο όροφο σε  εσοχή. Η μικρή όψη προς την είσοδο του μετρό, έχοντας πρόσωπο στον ακάλυπτο χώρο της Αττικό Μετρό θα λειτουργήσει και ως μια επιφάνεια προβολής των δραστηριοτήτων του μουσείου. 
Η μεγάλη όψη προς τη λεωφόρο Καλλιρρόης σηματοδοτεί και το νέο μουσείο. Ένα μεγάλο "κατακόρυφο έδαφος" που αιωρείται, κρύβει τους εκθεσιακούς χώρους του μουσείου και στη βάση του, ένας "υγρός τοίχος" οδηγεί στην κύρια είσοδο του μουσείου. Η ανάγκη αντιστήριξης των όψεων της λεωφόρου Συγγρού και της οδού Φραντζή οδήγησε στη διαμόρφωση μιας εσωτερικής "σκαλωσιάς" από σκυρόδεμα, που λειτουργεί και ως εσωτερικός περίπατος, αναδεικνύοντας τη διατηρητέα όψη ως έναν κατακόρυφο πίνακα.
διατηρητέας όψης. Στους εκθεσιακούς χώρους έγιναν όλες οι αναγκαίες μελέτες για την επίτευξη των απαραίτητων συνθηκών περιβάλλοντος. Παράλληλα έγιναν οι απαιτούμενες μελέτες για το γενικό φωτισμό και το φωτισμό των έργων τέχνης.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου:
• Μελετητές αποκατάστασης του έργου:
Αρχιτεκτονική μελέτη: Ι. Μουζάκης & Συνεργάτες Αρχιτέκτονες Ε.Π.Ε., 3SK Στυλιανίδης Αρχιτέκτονες Α.Ε.
Συνεργάτης 3SK: Κ. Κοντόζογλου
Sτατική μελέτη: Μελέτες Τεχνικών Έργων Παν. Μπαμπίλης & Συνεργάτες Ε.Ε.
Η/Μ μελέτη: INSTA Σύμβουλοι Μηχανικοί - Κωνσταντίνος Γαλάνης Ε.Ε.
• Ειδικοί σύμβουλοι μελετητές:
Μελέτη φωτισμού: Light Matters - Phoenix Large Limited, Αθανάσιος Κανέλλιας, μελετητής φωτισμού
Μελέτη ασφάλειας: Wackenhut Security Systems STA (G4S)
Ακουστική μελέτη: Arup Acoustics, Sound & Acoustics
Μελέτη πυροπροστασίας: Βασίλης - Τάσος Πυργιώτης & Συνεργάτες
Μελέτη προστασίας κελύφους & μικροκλίματος: Δρ. Κλειώ Αξαρλή, αρχιτέκτων, καθ. Α.Π.Θ.
Μελέτη διαχείρισης καπνού: Simtec - Δημήτρης Σοφιαλίδης
Μελέτη σήμανσης: Orso Sign A.E.
Φορέας: EMΣΤ
Ανάδοχος: ΑΚΤΩΡ ATE

Eμβαδό κτιρίου: 18.142 m²
Χρόνος μελέτης: 2003
Xρόνος κατασκευής: 2010 - 2014
Φωτογραφίες: 3SK Στυλιανίδης Αρχιτέκτονες Α.Ε., Γιώργος Τριανταφύλλου, αρχιτέκτων

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Πολιτιστικό κέντρο τουρκικού κολεγίου στα Τίρανα

Πολιτιστικό κέντρο τουρκικού κολεγίου στα Τίρανα

Το σχολείο "Turgut Ozal Education" στα Τίρανα είναι ένα από τα μεγαλύτερα ιδιωτικά σχολεία στην Αλβανία. Το σχολικό συγκρότημα αποτελείται από δημοτικό, γυμνάσιο και λύκειο μαζί με πολλές κοινόχρηστες λειτουργίες,…
Κέντρο αντιμετώπισης αυτισμού

Κέντρο αντιμετώπισης αυτισμού "Το Περιβολάκι"

Το σχολείο αυτό μελετήθηκε για τη φροντίδα και εκπαίδευση τριάντα περίπου παιδιών με προβλήματα αυτισμού. Στόχος της μελέτης ήταν το κτήριο να ενταχθεί στο φυσικό περιβάλλον και να δημιουργήσει ευνοϊκές…
Αμαξοστάσιο του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Αμαξοστάσιο του μετρό στη Θεσσαλονίκη

Στη συμβολή των οδών Ερυθρού Σταυρού και Ποσειδώνος του δήμου Πυλαίας, το υπόγειο δίκτυο "αναδύεται" δυναμικά στον πολεοδομικό ορίζοντα, μέσα από την κατασκευή ενός σύνθετου και πολυμορφικού συγκροτήματος. Χωροθέτηση Η…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.