Γραφεία στην Αθήνα

Αφορμή της μελέτης ήταν ένα τριώροφο τμήμα κτιρίου της δεκαετίας του 1970 στην περιοχή της Πλατείας Μαβίλη, προορισμένο να εξυπηρετήσει, μετά την επέμβαση, τους νέους χώρους του γραφείου "Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες". Η σύνθεση διαπραγματεύεται τις δυναμικές σχέσεις του "προγενέστερου" με το "νέο", τόσο σε επίπεδο κλίμακας κτιρίου, όσο και σε επίπεδο κλίμακας γειτονιάς, μέσα από ένα μη συμβατικό αρχιτεκτονικό λεξιλόγιο.
Η κανονική και συμπαγής δομή του υπάρχοντος κελύφους αναιρείται μέσω των νέων χαράξεων και με την εκτεταμένη χρήση γυάλινων πετασμάτων που οργανώνουν τους επί μέρους χώρους, αντιστρέφοντας ταυτόχρονα την αντιληπτική βαρύτητα των υφιστάμενων δομικών στοιχείων. Μ' αυτό τον τρόπο η νέα επέμβαση βρίσκεται σε συνεχή αντιπαράθεση με το παλαιό κέλυφος που υποχωρεί σε δεύτερο πλάνο. Διαμορφώνεται έτσι ένα σύνθετο περιβάλλον, αποτελούμενο από επάλληλα –είτε διαγώνια είτε καμπύλα είτε ορθοκανονικά– διάφανα διαφράγματα, που απελευθερώνουν οπτικές φυγές μεταξύ του "προγενέστερου" –κανονικού, στέρεου, φθαρμένου– και του "σύγχρονου" –ασύμβατου, διάφανου, νέου. Η ενδιάμεση κίνηση περιγράφει μια αλυσίδα συνεχόμενων προοπτικών αποκαλύψεων που ισχυροποιούνται με τα υλικά, τις υφές, τα χρώματα και τον τεχνητό φωτισμό. Επάνω στο μη αναμενόμενο χωρικό καμβά που προκύπτει υφαίνονται οι δύο χρόνοι του κτίσματος, οδηγώντας σε έναν, συντακτικά και αντιληπτικά, αμφίσημο αρχιτεκτονικό λόγο, ενόσω η συνεχής παρουσία των κρυσταλλικών επιφανειών αναδεικνύει συνολικά μια ανάλαφρη αρχιτεκτονική, που λειτουργεί σαν δοχείο φωτός.
Ο χώρος υποδοχής στο ισόγειο επίπεδο αποτελεί προϊόν πολλών γεωμετριών που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, "σκηνοθετώντας" μια κομβική ζωτική περιοχή σύνδεσης, κίνησης και στάσης. Συντελώντας σε ένα ρευστό βίωμα διαδοχικών σχέσεων του χώρου και του φωτός, αυτός ο "θεατρικός" χώρος συνδέεται οπτικά και με τον κήπο που διαμορφώθηκε στο πίσω μέρος του κτιρίου, θυμίζοντας γυάλινο "πίνακα" που παρουσιάζει εικόνες της φύσης. Παράλληλα, η δυναμική σύνθεση της κύριας όψης –όπου εφαρμόζεται ένα "ακατάστατο" σύστημα ολισθημένων γραμμικών "κενών", σε τέτοιο ρυθμό, ώστε να μην παραβιάζεται η ιδιωτικότητα του εσωτερικού– και η μονολιθική χρήση του ξύλου στις επενδύσεις της δηλώνουν μια έντονη "διακοπή" του στερεοτυπικού κτιριακού μετώπου στο συγκεκριμένο σημείο της πόλης.
Τόσο η παρουσία του πράσινου στον ακάλυπτο χώρο του οικοπέδου, όσο και αντίστοιχα του ξύλου στην επιδερμίδα του γραφείου, μοιάζει να έλκουν το φυσικό στοιχείο στο πυκνοδομημένο αστικό συγκρότημα.

Περισσότερα...

Στοιχεία έργου:
Αρχιτεκτονική μελέτη: Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες
Στατική μελέτη: Κ. Μυλωνάς - Ε. Φαράσογλου - Ι. Πριόνας & Συνεργάτες Ε.Ε.
Η/Μ μελέτη: ΕΛ.Τ.Ε.ΜΕ. Ε.Π.Ε.
Μελέτη φωτισμού: IFI
Φυτοτεχνική μελέτη: Αγγελική Πέππα και Συνεργάτες
Ιδιοκτήτης: Ποτηρόπουλος Δ+Λ Αρχιτέκτονες
Συνολικό εμβαδό κτιρίου: 305 m2
Χρόνος μελέτης: 2008
Χρόνος κατασκευής: 2009 - 2010
Φωτογραφίες: Χαράλαμπος Λουιζίδης

ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ KTIRIO.GR

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΚΤΙΡΙΑ

Κτίριο γραφείων, έκθεσης & παραγωγής στην Αθήνα - Studio Thema, Iωάννης Τατσιώνης & Συνεργάτες

Κτίριο γραφείων, έκθεσης & παραγωγής στην Αθήνα - Studio Thema, Iωάννης Τατσιώνης & Συνεργάτες

Κύριο χαρακτηριστικό της όψης αποτελεί η ορθομαρμάρωση. Oι αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες της όψης διακόπτουν την ομοιομορφία και οριοθετούν τις εναλλαγές στα υλικά και στα χρώματα του κτιρίου. Tα χρώματα ενίοτε συμβαδίζουν…
Κτίριο γραφείων στην Κηφισιά

Κτίριο γραφείων στην Κηφισιά

Ιδιαίτερο βάρος κατά το σχεδιασμό δόθηκε στο λοξό τοίχο της νoτιοανατολικής όψης, ο οποίος αποτελεί το πρώτο στοιχείο του κτιρίου που αντικρίζει κάποιος εξερχόμενος από την εθνική οδό προς το…
Πρισματικές παραθέσεις στην όψη κτιρίου γραφείων με αρχές βιωσιμότητας

Πρισματικές παραθέσεις στην όψη κτιρίου γραφείων με αρχές βιωσιμότητας

Η όψη διαμορφώνεται με κατακόρυφα ανοίγματα, τα οποία εναλλάσσονται με πρισματικά πλήρη με μεταλλική υποκατασκευή και εξωτερική θερμομόνωση, σε ένα κτίριο γραφείων πιστοποιημένο κατά BREEAM για το σχεδιασμό και την…

Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies ώστε να βελτιώσει την εμπειρία περιήγησης.