ktirio.gr

Επιβραδυντές καυσαερίων χαλύβδινων λεβήτων

Η εξέλιξη των καυστήρων διασκορπισμού επέτρεψε την κατασκευή χαλύβδινων λεβήτων πετρελαίου με πιεστικό θάλαμο καύσης (λέβητες υπερπίεσης). Σ’ αυτούς τους λέβητες η καύση γίνεται σε πίεση μεγαλύτερη της ατμοσφαιρικής.
Η πίεση που επικρατεί στους θαλάμους των λεβήτων είναι απαραίτητη για την υπερνίκηση των αντιστάσεων (αντίθλιψη), που συναντούν τα καυσαέρια κατά τη διαδρομή τους προς την καμινάδα του λέβητα.
Αυτές οι αντιστάσεις δημιουργούνται από τους σχεδιαστές των λεβήτων, προκειμένου να επιβραδύνουν και να στροβιλίσουν τα καυσαέρια με σκοπό τη μεγαλύτερη μεταφορά θερμικής ενέργειας από τα καυσαέρια προς το νερό.
Αυτός ο στροβιλισμός επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση κατάλληλων επιβραδυντών στους αυλούς αερίου, οι οποίοι κατασκευάζονται από ανοξείδωτο χάλυβα και απαντώνται είτε σε ελικοειδή είτε σε πτερυγιοφόρο μορφή.
Μ' αυτό τον τρόπο αυξάνεται ο ρυθμός μετάδοσης θερμότητας στο θερμαινόμενο νερό μέσω των τοιχωμάτων των σωλήνων, ενώ μειώνονται οι θερμοκρασίες εξόδου των καυσαερίων, βελτιώνοντας το βαθμό απόδοσης του λέβητα.

A. Πτερυγιοφόροι επιβραδυντές καυσαερίων για χαλύβδινους λέβητες.
B. Χαλύβδινος λέβητας χαμηλών θερμοκρασιών που φέρει ελικοειδούς μορφής επιβραδυντές στους σωλήνες συναγωγής.